neděle 5. února 2012

Žádný cukr... samý med!

Poslední dobou ráda dělám lehké nepečené deserty s piškoty a ovocem. Obvykle smíchám jeden bílý jogurt, tvaroh, dvě zakysané smetany a jednu smetanu ke šlehání na zjemnění. Jogurty a tvaroh beru BIO z místní farmy. V receptech, které jsem našla na internetu mi nesedělo velké množství moučkového cukru, kterým se směs sladí. Tak jsem celou směs osladila medem, nejlépe domácím... Stačí přidat  čtyři až pět lžic, každému podle chuti. 
Jako lahodný základ na dně formy se osvědčily piškoty vykoupané v silné kávě s rumem. V dalších vrstvách střídám piškoty s ovocem, nejlépe ze všech vyzkoušených kombinací vzešly banány. Poslední smetanovou vrstvu obvykle zasypu BIO nepřislazovaným kakaovým práškem. Výsledek nechat vychladnout v lednici nejlépe přes noc (i když je to čekání těžké:) a pak už jen vychutnávat...

Teď už jen nechte rozplynout na jazyku...:)

6 komentářů:

  1. Páni to zní naprosto skvěle-to musím vyzkoušet:-)Michaela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nejen chuťově vynikající, ale i zdravé... bílý jogurt, tvaroh, med... samé prospěšné ingredience:)

      Vymazat
  2. Páni Markétko kdy budeš tu dobrotku zase dělat? přídu na návštěvu. Samé dobrutky které mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. No, nechte rozplynout na jazyku, díky, mám opravdu chu´t, taky je občas dělám a ty jsi mi to připomněla. Díky

    OdpovědětVymazat
  4. mňam mňam mňam, teď jsem dodělala roládu, tak si receptík schovám na příští mlsnou)))

    OdpovědětVymazat